Παρασκευή, 10 Ιανουαρίου 2020

Άγιοι ιεράρχες, συνέλθετε !

Του Ηλία Φιλιππίδη


Απάντηση στο παραλήρημα  εθνομηδενισμού του Σεβ. ΑΝΘΙΜΟΥ Αλεξανδρουπόλεως

Μετά την δήλωση του Μητροπολίτη Δημητριάδος και Αλμυρού κ. ΙΓΝΑΤΙΟΥ, ότι δεν είναι ούτε Ορθόδοξοι ούτε Έλληνες, όσοι δεν δέχονται τους πρόσφυγες – μετανάστες, έρχεται και ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. ΑΝΘΙΜΟΣ με το κήρυγμα του στις 29/12/19, όχι μόνο να μας σπάσει τα νεύρα αλλά και να μας τινάξει τον εγκέφαλο!

Πρόκειται για ένα κείμενο ακραίας διανοητικής αντιφατικότητας με διπολικές τοποθετήσεις, οι οποίες δεν έχουν καμμία σχέση ούτε με τον ψύχραιμο επιστημονικό διαφωτισμό ούτε με τον ομολογιακό θεολογικό φωτισμό!

Πιο εύκολα ξεμπερδεύεις ένα μπερδεμένο κουβάρι παρά να ακολουθήσεις τους μαιάνδρους της χαοτικής επιχειρηματολογίας του Σεβ. κ. Ανθίμου.

Αν πάντως μπορέσαμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα, αυτά είναι:

  • α. Ο Σεβ. Άνθιμος αποδέχεται κατά απόλυτο τρόπο και ως τετελεσμένο γεγονός την παγκοσμιοποίηση και τον παγκόσμιο και αναπότρεπτο χαρακτήρα της μεταναστεύσεως.

  • β. οι αλλοεθνείς που έρχονται κατά χιλιάδες, θα μείνουν εδώ. Λέει: « Η ομοιογένεια της Πατρίδος μας χάνεται».

  • γ. Οι λόγοι για τους οποίους οι αλλοεθνείς εγκαταλείπουν τις πατρίδες τους και έρχονται εδώ, είναι υπαρκτοί και δικαιολογημένοι και γι΄αυτό θα πρέπει να τους αγκαλιάσουμε.

  • δ. Εξισώνει τις ροές των αλλοεθνών με τους Έλληνες μετανάστες που πήγαιναν σε άλλες χώρες, με τους Ομογενείς της Σοβ. Ενώσεως και τους Αλβανούς μετανάστες. Ευτυχώς δεν τόλμησε να τους παρομοιάσει και με τους πρόσφυγες του 1922.

  • ε. Θα υπάρξει επιμειξία. «Θα πάρουν για νύμφες και γαμπρούς τα παιδιά μας».

  • στ. Η μετανάστευση μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα για το δημογραφικό, το ασφαλιστικό και την οικονομία.

  • ζ. Η φαντασία του Σεβασμιώτατου καλπάζει: θα καταργηθούν, λέει, τα σύνορα σε όλη την Ευρώπη και τα Βαλκάνια. ΟΙ Βαλκάνιοι λαοί «θα βγουν στην «Άσπρη θάλασσα», εκπληρώνοντας έτσι ειρηνικά (Αφού οι πολιτικοί ξεπουλάνε την πατρίδα μας!) τον παλαιό τους πόθο»! (Αδελφέ, μήπως εννοείς το …Αιγαίο; Εμείς, δεν επιτρέπεται να έχουμε «πόθους»;). Οπότε, συνεχίζει, θα «ολοκληρωθεί γρήγορα η παγκοσμιοποίηση στην περιοχή μας». Αφερίμ!

  • η. Θεωρεί ως φυσική την αλλαγή της πολιτισμικής εικόνας της χώρας μας. Θα τροποποιηθούν «από πολύ μέχρι και άρδην» τα μαθήματα της ιστορίας και των θρησκευτικών, οι εθνικές εορτές και παρελάσεις, τα σύμβολα, τα εργασιακά κεκτημένα!…

  • θ. Δεν θα υπάρξουν αντιδράσεις , θα «χωνεύουμε» τις αλλαγές εύκολα, διότι θα γίνονται «αργά αλλά σταθερά και θα θεωρούνται φυσιολογικές». Ούτως ή άλλως πρέπει να το πάρουμε απόφαση, ότι « είναι αργά πλέον!»….

Μέχρι εδώ οι θέσεις του Σεβασμιωτάτου θυμίζουν το απαράδεκτο « Σφάξε με αγά μου, ν΄ αγιάσω» αλλά διατηρούν μία απολύτως λογική ευθυγράμμιση αποδοχής της παγκοσμιοποιήσεως και των όποιων συνεπειών της στο όνομα του πραγματισμού και της μεταμοντέρνας μοιρολατρίας, η οποία έρχεται εις γάμου κοινωνίαν με το ανατολίτικο αλλά επιθετικό αυτή την φορά κισμέτ!

Όμως τα συμπεράσματα του ακολουθούν μία πορεία εγκεφαλικής θαλασσοταραχής. Με πλοηγό την κοινωνιολογική αλλά και την θεολογική λογική προσπαθήσαμε να καταγράψουμε τα τελικά συμπεράσματα του Σεβασμιωτάτου:

  • α. Προφανώς ο Άγιος Αλεξανδρουπόλεως εκλαμβάνει την ζωή ως ένα θέατρο , όπου οι εναλλαγές των ρόλων και των λόγων όχι μόνο δεν εκπλήσσουν αλλά εκτιμώνται ως δραματουργικός πλούτος του έργου. Ετσι μας καλεί «να πάρουμε στα σοβαρά τον ιστορικό μας ρόλο» και να επιδείξουμε «αποφασιστικότητα, όχι κοινωνική δειλία, όχι πνευματική καχεκτικότητα»!

Πρέπει να «μας βρουν συνειδητοποιημένους και όρθιους». Τότε οι αλλοεθνείς θα αναγκαστούν «να σταθούν μπροστά μας». Θα έχουν αποκτήσει τον χώρο να κτίσουν μέσα στην πατρίδα μας την δική τους πνευματική παράδοση αλλά θα υποχρεωθούν να «σεβαστούν και την δική μας». Τους ευχαριστούμε θερμά!

  • β. Το συμπέρασμά του είναι, ότι η πνευματική παράδοση των αλλοεθνών θα συνυπάρχει «δίπλα μας, όχι επάνω μας».

Το σημείο αυτό ο Σεβασμιώτατος επιδίδεται σε κωμικοτραγικές ασκήσεις επί χάρτου, θέτοντας μάλιστα φανταστικές προϋποθέσεις.

Η απίστευτη εναρκτήρια προϋπόθεση που θέτει, είναι ότι το πρόβλημα δεν είναι οι αλλοεθνείς αλλά εμείς. Το πώς θα συμπεριφερθούν εκείνοι, εξαρτάται από το πώς θα τους «δούμε» εμείς. Εκείνοι είναι αθώα πλάσματα, παιδιά δηλαδή, που θα εκπαιδευθούν από εμάς. Προς Θεού, δεν είναι εργαλεία σκοπιμοτήτων!

Εάν τους δούμε ως φορείς θρησκείας, τότε εντασσόμαστε πρώτα εμείς στο πεδίο εφαρμογής της θεωρίας της συγκρούσεως των πολιτισμών με κύριο κριτήριο την θρησκεία. Εάν όμως τους δούμε ως φορείς μιας «πνευματικής παραδόσεως», τότε αφαιρούμε το συγκρουσιακό στοιχείο της θρησκείας από την συνύπαρξη των ανθρώπων. Σε αυτό μας διευκολύνει η Ορθοδοξία, «επειδή η Εκκλησία δεν είναι θρησκεία»!!

  • γ. Αυτό δεν σημαίνει , ότι εμείς θα εκκοσμικευθούμε, κάθε άλλο. Θα πρέπει να αναπτύξουμε μία πολύ δυνατή και ζωντανή πίστη, για να μπορέσουμε να σπάσουμε το φράγμα της θρησκείας και να καλέσουμε και τους αλλοεθνείς να παραιτηθούν από τον θρησκευτικό φανατισμό, να αναζητήσουν την πνευματική παράδοση του Ισλάμ και τότε θα ζούμε όλοι ειρηνικά ως κοινωνία αλλόδοξων αγγέλων!!!!

  • δ. Κατά τον Σεβασμιώτατο η Εκκλησία δεν έχει καμμία ευθύνη. Ολες οι ευθύνες πέφτουν πάνω στον λαό αλλά -ευτυχώς -περιορίζονται. Για την διατήρηση του Ελληνισμού δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα, άρα δεν χρειάζεται να αγχωνόμαστε. Μόνο η ορθόδοξη πνευματικότητα θα μας σώσει. Αρκεί να υπάρχει, μας λέει ο Σεβασμιώτατος. Αρκεί να υπάρχουν Έλληνες, του απαντάμε.

Δεν αντιλαμβάνεται ο Σεβασμιώτατος, ότι ΔΕΝ πρόκειται για συνύπαρξη και για πολυπολιτισμικότητα αλλά για πρόγραμμα αντικαταστάσεως πληθυσμού, οπότε θα εξαφανισθεί και ο Ελληνισμός και η ελληνική Ορθοδοξία σε 100 χρόνια από σήμερα; Ελληνισμός και Ορθοδοξία δεν χωρίζονται. Δεν μπορεί να υπάρξει το ένα χωρίς το άλλο.

Στο μόνο σημείο που συμφωνούμε με τον Σεβασμιώτατο είναι η ανάγκη αντιμετωπίσεως του δημογραφικού προβλήματος από του ίδιους τους Έλληνες.

Όμως και σε αυτή την περίπτωση ο Σεβασμιώτατος ρίχνει πάλι την ευθύνη στον λαό. Δεν αναφέρεται καθόλου στην ανάγκη υποστηρίξεως των πολυτέκνων οικογενειών αλλά περιορίζεται στο να χαρακτηρίσει ως εθνικό έγκλημα και μεγάλη αμαρτία τις εκτρώσεις. Σωστό και αυτό αλλά προφανώς είναι ευκολότερο για τον Σεβασμιώτατο να εξαπολύει αναθέματα αντί να πάρει πρωτοβουλία στην Μητρόπολη του για την οργάνωση μιας κοινωνικής εκστρατείας υποστηρίξεως των πολυτέκνων οικογενειών και προστασίας του αγέννητου παιδιού.

Ο Ηλίας Φιλιππίδης έχει διατελέσει πανεπιστημιακός καθηγητής κοινωνιολογίας και νομικός. Έχει καθιερώσει την θεωρία της Ελληνολογίας και διατηρεί την ιστοσελίδα <ελληνολογία.gr>.

1 σχόλιο:

  1. «Ουαί υμίν, Γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί!!»Ἄχρι τῆς ἄρτι ὥρας καὶ πεινῶμεν καὶ διψῶμεν καὶ γυμνητεύομεν καὶ κολαφιζόμεθα καὶ ἀστατοῦμεν καὶ κοπιῶμεν ἐργαζόμενοι ταῖς ἰδίαις χερσί· λοιδορούμενοι εὐλογοῦμεν, διωκόμενοι ἀνεχόμεθα, βλασφημούμενοι παρακαλοῦμεν· ὡς περικαθάρματα τοῦ κόσμου ἐγενήθημεν, πάντων περίψημα ἕως ἄρτι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή